ویدئو | سلیمی: توسعه خانواده محور و حمایت از زنان سرپرست خانوار از سیاست های کلی شورا ششم است ویدئو | فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه های سطحی فاصله بگیریم بیشترین فوتی‌ تصادفات موتورسیکلت در مشهد مربوط به عابر و سرنشین است | کاهش ۵۰ درصدی سوانح رانندگی امکان پذیر است ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است برخورد با تخلیه فاضلاب در کشف‌رود تا پایان اردیبهشت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط پاک قرار گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

۴۰ درصد ظرفیت‌های اقامتی مشهد تکمیل شد | استانداری خراسان رضوی: تاکنون بازار سیاه بلیت در مشهد نداشته‌ایم (۲۸ اسفند ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۲۱۷۸۸۸
  • ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲
۴۰ درصد ظرفیت‌های اقامتی مشهد تکمیل شد | استانداری خراسان رضوی: تاکنون بازار سیاه بلیت در مشهد نداشته‌ایم (۲۸ اسفند ۱۴۰۲)
مدیرکل امور رفاهی زائران استانداری خراسان‌رضوی گفت: همه ظرفیت‌های خدمت‌رسان اعم از حمل‌ونقل، اسکان و... را در مشهد پای کار آوردیم تا زائران مشکلی نداشته باشند.

به گزارش شهرآرانیوز، هرچه به روز‌های واپسین سال ۱۴۰۲ نزدیک می‌شویم حجم ورودی مسافران و زائران به مشهد بیشتر می‌شود، آغاز ماه مبارک رمضان قبل از آغاز سال جدید باعث شده تا زائرانی که مقصدشان مشهد است زودتر از سال‌های قبل، راهی این سفر نوروزی شوند.

هرچند برگزاری قرارگاه خدمات زائران که برای دومین سال متوالی دستگاه‌های خدمت‌رسان را در مشهد پای کار آورده است تا میزبانی شایسته‌ای از زائران رضوی صورت بگیرد، اما تجربه‌های ناخوشایند سال‌های قبل در زمینه اسکان و حمل‌ونقل مسافران مخصوصا در پایانه‌های مسافربری، نگرانی در این زمینه را دوچندان می‌کند.

طبق اعلام استاندار خراسان‌رضوی پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۰ میلیون زائر در ایام نوروز به مشهد مشرف شوند که بر مبنای ورود چند میلیون نفری زائران به مشهد و مدت زمان بیشتر اقامت در مشهد به دلیل مناسبت‌هایی مانند شب‌های قدر و عید فطر، ضروری است تا سطح خدمات‌رسانی به زائران در حد گسترده انجام شود.

با این حال، سهم بودجه زیارت در مشهد محلی است ولی این موضوع نباید میهمان‌نوازی مشهد را تحت تاثیر قرار دهد. حمل‌و‌نقل، اسکان، تأمین کالا‌های اساسی، بهداشت و درمان زائران از جمله مواردی است که باید سرفصل خدمات‌رسانی به زائران باشد و تمهیدات لازم برای هرگونه حادثه غیرمترقبه مانند بارندگی‌های شدید در اوایل نوروز صورت گیرد، بنابراین ضروری است چالش‌های زیارت به مشهد آسیب‌شناسی شود و برای پیشگیری از وقوع آن‌ها اقدامات ضروری صورت پذیرد.

۴۰ درصد از ظرفیت‌های اقامتی مشهد تکمیل شد | تاکنون بازار سیاه بلیت مشهد نداشتیم

لذا در این ارتباط با مدیر کل امور رفاهی زائران استانداری خراسان‌رضوی گفت‌وگو می‌کنیم تا از آمادگی مشهد در زمینه حمل‌ونقل و اسکان و خدمات به زائران مطلع شویم.

محمدعلی توسلی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز، با بیان اینکه قرارگاه عملیاتی سفر از ۲۵ بهمن کار خود را آغاز کرد و از ۱۵ اسفند عوامل اجرایی راهداری، اسکان، نظارت و بازرسی و... به صورت شبانه‌روزی در حال خدمت‌رسانی هستند، اظهارکرد: این قرارگاه با حضور کمیته‌های ستاد خدمات سفر در راستای ارائه خدمات به زائران امام رضا(ع) و به منظور رصد مشکلات آن‌ها ایجاد شده است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های اسکان و اقامت در استان خراسان رضوی افزود: ۷۰۰ هزار نفر شب اقامت در استان خراسان‌رضوی ظرفیت داریم که از این تعداد ۵۵۰ هزارظرفیت در مشهد شامل سه قسمت رسمی، موقت و اضطراری است، علاوه بر این اسکان‌ مدارس، سالن‌های آموزش‌وپرورش، کمپ‌های شهرداری و سالن‌های ورزشی سپاه که هر کدام مجهز به سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی و تجهیزات برای اقامت هستند، آمادگی برای اقامت زائران در استان را دارند.

مدیر کل امور رفاهی زائران استانداری خراسان‌رضوی با بیان اینکه ۹۷ مجتمع خدمات رفاهی و ۱۸ ایستگاه تجمیع در سه محور مواصلاتی به مشهد، راهداری، امداد و نجات، پلیس و اورژانس و امداد خودرو آماده خدمت‌رسانی به زائران نوروزی هستند، تصریح کرد: تا الان فقط ۴۰ درصد ظرفیت اسکان‌های مشهد پر شده است و اسکان‌های درنظر گرفته شده قطعا پاسخگوی نیاز زائران خواهد بود، آنچه در توان داشتیم پای کار آوردیم تا زائران در حوزه اسکان مشکلی نداشته باشند.

توسلی با اشاره به تمهیدات در نظر گرفته شده در حوزه حمل‌ونقل بیان کرد: در زمینه حمل‌ونقل، ۷۴ رام قطار رفت‌وبرگشت به مشهد تدارک دیده شده است و ۷۵۰ دستگاه اتوبوس حمل‌ونقل جاده‌ای مشهد را به عهده دارند.  
وی با بیان اینکه ۸۸ درصد مسافران با خودرو شخصی به مشهد سفر می‌کنند، تصریح کرد: به همه استان‌هایی که بیشترین آمار زائرفرست را به مشهد دارند (مانند اصفهان، بندرعباس، مازندران، تهران وبوشهر) اعلام کردیم که حتما زائران بلیت رفت‌وبرگشت تهیه کنند. علاوه بر این، اتوبوس‌هایی که به صورت خصوصی برای شرکت‌ها سرویس‌دهی می‌کند در صورت نیاز به سیستم حمل ونقل اضافه خواهد شد.
وی ادامه داد: تاکنون در حمل‌ونقل جاده‌ای بازار سیاه بلیت نداشته‌ایم و قطعا با تمهیدات به عمل آمده مشکلی در این زمینه نخواهیم داشت، همچنین شماره ۳۷۰۴۵ اسکان زائران را از هر نقطه کشور ساماندهی می‌کند و پاسخگوی نیاز زائران خواهد بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->